Magerekwark
Magerekwark

Kwark algemeen

Er zijn een paar zaken die heel erg handig zijn om te kunnen weten en daarna ga ik diverse soorten vergelijken met elkaar. Is kwark gezond? En mijn vraag is aan jou. ‘Wat bedoel jij met gezond? Gezond kan voor iedereen anders zijn, bv als iemand aan het bulken is kunnen ze bijna alles eten en vinden ze alles gezond omdat ze die kcal nodig hebben, en voor sommige mensen die aan het cutten zijn die moeten heel erg op hun kcal letten om droog te kunnen raken. En er zijn ook mensen die gewoon fruit en groente eten omdat dat voor hun gezonder is.

Welke kwark is goed?

Ik krijg veel vragen van mensen, Welke kwark is nou goed?
En daar gaan we het over hebben bij welke het best bij jou past.

Is kwark bewerkt?

Op de magere en volle kwark verpakkingen, heeft het geen ingrediëntenlijst, dit betekent dan dat het een ‘natuurlijk product’ is. Maar dan vraag je af of het onbewerkt is. Magere kwark wordt altijd beried met magere melk. Andere soorten kwark krijgen een ander soort bereiding. Bij volle en halfvolle wordt room of melkvet bij toegevoegd. En er zijn mensen die zo clean mogelijk willen eten zij willen dan volle melk in plaats van magere melk, want magere melk word bereid door het vet van volle melk eruit te halen. Maar bij kwark is dit anders, Van volle kwark wordt er met magere melk gemaakt en er wordt room bij toegevoegd om volle kwark te maken en bij magere kwark wordt er gewoon magere melk bij toegevoegd.

Kwark

Vele vegetariërs zijn niet eens vegetariërs. Want veel soorten kwark zijn niet eens vegetarisch. Want er wordt vaak stremsel bij toegevoegd en dat wordt vaak gewonnen uit de lebmaag van kalfjes als neven product van de kalfslachterij, dus het is niet geschikt voor vegetariërs. Waarom eet ik het zelf? Er zit behoorlijk veel eiwit in dat goed is voor me vooral omdat ik train en ik die energy nodig heb, en sinds er weinig calorieën inzitten en het vult je best makkelijk op dus als je aan het cutten bent zou ik het bij mn dieet toevoegen maar als je zelf vegetarische kwark wilt, moet je op de verpakking kijken en dat er staat dat er geen stremsel in zit.

Kwark vergelijken

Ik ga hierbij opletten voor wat er in zit hoeveel eiwitten, carbs, en vetten. En natuurlijk kcal Laten we bij magere kwark beginnen dit is per 100 gram: Campina Milde Kwark

  • Eiwitten: 10,3 gram
  • Vetten: 0,1 gram
  • Carbs: (koolhydraten): 2,8 gram
  • Kcal: 57

  • Er zit best veel wat eiwit in weinig carbs en bijna geen vet.
  • 100 gram Volle kwark:
  • Campina volla kwark met slagroom

  • Eiwitten: 8,2 gram
  • Vetten: 8,8 gram
  • Carbs: 2,7 gram
  • Kcal: 122

Natuurlijk zijn de kcal en vetten hoger hierin sinds het met vet is gemaakt het is wel veel lekkerder dan magere kwark en vooral sinds er slagroom in zit. En nu komen we bij Smaakjes kwarksoorten: Campina milde kwark Citroensap

  • Eiwitten: 9.2 gram
  • Vetten: 0,2 gram
  • Carbs: 6,6 gram
  • Kcal: 65
  • Dit kan nog wel als een tussendoortje heb geprobeerd om een lekkere met lage kcal te zoeken

Samenvatting

Van de drie opties is denk magere kwark het beste sinds het laag in kcal en carbs is en high in proteins. Wil je bulken en aankomen in massa dan zou ik voor volle kwark gaan, wil je cutten en droograken neem dan magere kwark en wil je gewoon een lekker tussendoortje neem dan een kwarksoort met smaakjes. maar daar zit wel heel wat suikers in dus opgelet daarmee.